Lampa okrelonego typu - pod warunkiem, że jest prawidłowo wykonana, czyli starannie zmontowana i cisle "trzymajšca" wszystkie parametry wg danych katalogowych - powinna brzmieć praktycznie tak samo, niezależnie od producenta.
Prawie niezauważalne różnice wynikać mogš jedynie z odmiennej konstrukcji samych lamp (np. 'małoanodowa" RFT i "rednioanodowy" Tungsram).
To tak jak z monetami np. 5zł (niezależnie od sztancy w mennicy i roku wybicia): każda musi wyglšdać identycznie, ważyć identycznie, być wykonanš z takiego samego stopu i mieć identyczne wymiary więc każdy automat powinien jš przyjšć - a jak nie przyjmie to znaczy, że to tylko co podobnego do 5zł czyli fałszywka albo niedoróbka.
Przy lampach wiadczy to, że jest to rzeczywicie np. ECC83 a nie co "like ECC83" czy EL84 a nie "like EL84" - co, niestety, trzeba zarzucić większoci produkowanych dzisiaj lamp o tym oznaczeniu.
Stąd niekiedy tak duże i zaskakujące różnice w brzmieniu - np. większoć obecnie sprzedawanych pod różnymi dziwnymi nazwami firmowymi rosyjskich 12AX7/ECC83 (i co tam jeszcze
literowego dla odróżnienia) to w rzeczywistoci mniej lub bardziej dokładne "klony" 6N2P-EW z żarzeniem jak w ECC83.
A, ze 6N2P jest tylko zbliżona parametrami do "prawdziwej" ECC83 więc i ma całkowicie odmienne brzmienie.
Na dodatek (pomiarowo i konstrukcyjnie) lampy Sovteka nieco różniš się od Svetlan - dlatego np. Elektro Harmonix różni się brzmieniem od Groove Tube czy Ruby Tube.
Te za całkowicie różniš się od RFT i od Tesli tak parametrami jak i brzmieniem.
Za NOS RFT i Tesla sš praktycznie nierozróżnialne.