Jednak wbrew zapowiedziom, parę słów krytyki napiszę. Jakiś czas upłynął i na mojej playliście próbie czasu oparły się: Pieśń Emigranta, W jedną stronę bilet i Dziewczyna z Kielc. Są razem na płycie, więc tak słucham, natomiast kolejność taka jak podałem (w rankingu)
.
Pieśń Emigranta - podtrzymuję moją opinię, jeszcze mi sie nie przejadła. Muzyka trochę przypomina mi momentami Uriah Heep (którego słuchałem w podstawówce i nie powróciłem potem) ale w połączeniu z tekstem znakomicie sie broni.
W jedną strone bilet - z czasem "wyładniał".
Na początku go przewijałem, teraz słucham. Reggae nie lubię za bardzo, ale to przeciez tylko piosenka w takim rytmie, a nie żadne reggae, prawda?
Dziewczyna kielecka - jeszcze słucham, ale sie już opatrzyła trochę.
Reszty nie włączam.
Natomiast chciałem jeszcze o produkcji, bo moim zdaniem fatalna i coraz bardziej mnie razi, o ile to w ogóle możliwe. Wszystko popodciągane dynamicznie i popchniete do przodu, a w związku z tym b. płaskie. Trudno nawet powiedzieć, jak oni tam graja, bo kompletny jest brak jakichkolwiek planów dźwiekowych. PrZypomina to rysunek rozsmarowany na szybie b. blisko oczu. Wszystko blisko, a z tyłu - pusto.
Fatalnie brzmi też wokal Genka. Tzn. sam w sobie on brzmi dobrze, sprawdziłem w różnych miejscach, ale kompresor użyty tu niepotrzebnie eksponuje ściśnięte gardło i sprawia, że Genkowi momentami "widać migdałki". Szkoda! Wydaje mi sie, na moje amatorskie ucho, że do tego typu wokali, brudnych itd. lepiej sprawdziłby sie sam limiter i nie wyciągałby tego gardła tak. Ale może to bzdury...?
W każdym razie i tak często mam przed oczami wizję ukrzyzowanych, na drodze do Londynu, "Jezusików i Światowidów" co w połączeniu z białoruskim akcentem Genka, bardzo celnie i sugestywnie wyraża los słowiańskich emigrantów w tej sterylnej "europejskiej europie". Na moje odczuwanie oczywiście.