Moderator: mods
Mat Kat pisze:Do niedawna my?la?em, ?e dla bluesa obowi?zuj? jedna skala niewa?ne, czy w tonacji Dur/moll. Niedawno jednak nadkn??em si? na co? takiego jak "Gama bluesowa Durowa" u?o?ona na takiej samej zasadzie jak pentatonika, czy standardowa jo?ska diatoniczna. Mimo tego widz? w wielu utworach Durowych u?ywane zagrywki ze skali molowej tej tonacji (czyli np. w Sweet Home Chicago w tonacji E graj? zagrywki w e). Jak to w ko?cu jest?
maciek lipina pisze:A wogole to blues tak naprawde pierwotnie niemial trybu...
przemak2 pisze:maciek lipina pisze:A wogole to blues tak naprawde pierwotnie niemial trybu...
Kolega z zespolu, Piotr Kaluzny, moze o tym mowic godzinami - szkoda, ze ja niewiele nie rozumiem
W praktyce jednak zdecydowanie dur
maciek lipina pisze:W bluesie? Zdecydownianie mol jesli chodzi o improwizacje, posluchaj Alberta Collinsa, Alberta King, Buddego Gaya ...itd ...czy Oni improwizuja w dur ? Czy w ogole sie zastanawiaja nad tym?
W 99% wszyscy graja w moll w durowych bluesach to jest wlasnie w bluesie pieknie
przemak2 pisze:maciek lipina pisze:W bluesie? Zdecydownianie mol jesli chodzi o improwizacje, posluchaj Alberta Collinsa, Alberta King, Buddego Gaya ...itd ...czy Oni improwizuja w dur ? Czy w ogole sie zastanawiaja nad tym?
W 99% wszyscy graja w moll w durowych bluesach to jest wlasnie w bluesie pieknie
A rzeczywiscie, popatrz na moj avatar - ty piszesz o solowkach, a ja o sekcji. Wszystko sie zgadza
Mat Kat pisze:Powiedzieli?cie wszystko co wiedzia?em, a odpowiedzi nie uzyska?em ;pp.
Mam za podk?ad akord E7. Wtedy podczas improwizacji w skali bluesowej pasuj? d?wi?ki e, g, a, b(bb), h(b), d. Spotka?em si? jednak niedawno z zapisem, ?e powinny to by? d?wi?ki e, fis, g, gis, h, cis (zasada pokrewno?ci tonacji). P?ki co zawsze spotyka?em si? tylko z tym pierwszym zapisem i ten drugi mnie zaintrygowa?...
Wróć do Warsztaty i dyskusje...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości