autor: WUJEK » grudnia 13, 2014, 4:57 pm
Przykład z 12-latkiem, który bez sensu, ładu i składu gra rockowe schematy na gitarze jest naciaganiem
do założonej z góry teorii. To cudowne dziecko w amerykańskim klubie gra w konwencji "muzyki, która skupia użytkowników tego forum", ale co z tego wynika? To równie schematyczne i bezpłciowe jak w przypadku polskiego cudownego dziecka, tylko z innego podwórka stylistycznego. Oczywiście widzę rożnicę, oni mają amerykański timing, my mamy słowiański. Powtórzę, co z tego? Muzyka jest w naszym przypadku autentyczna,jeśli czerpiemy z bluesa, ale potrafimy zaznaczyć naszą słowiańską tożsamość, naszą osobowość. Bo jeśli staramy sie tylko kopiować, to jesteśmy i zawsze będziemy tylko kopistami.
I druga sprawa. "Zaklinanie rzeczywistości to domena sporej części środowiska "polskiego bluesa". Otóż
z racji wieku i doświadczenia zapewniam Cię Rocken, że "nie tylko wśród słuchaczy, ale także dziennikarzy,
organizatorów, animatorów etc."panuje nie "zaklinanie", a wręcz kult ( ale nie "polskiego bluesa"- jak z ironią, albo z pogardą piszesz ) bluesa skądkolwiek, byleby nie z Polski. Może być z Grecji, Holandii, Norwegii,Słowacji, Niemiec, itd. Wystarczy popatrzeć na obsadę festiwali bluesowych, wystarczy posłuchać audycji radiowych, wystarczy poczytać to forum, etc.
Ostatnio rozbawia mnie Pan M., który w swoich audycjach prezentuje jakieś starocie polskie z lat 60./70.
Myślę sobie, dlaczego nie wtedy, gdy było to tym zespołom potrzebne? Ale to taka ciekawostka, dość
nawet zabawna, gdyby nie kontekst całości polskiego światka bluesowego."Zaklinanie rzeczywistości"?
Wujek