Jak? obra? koncepcj? w zespole blues-rock-funky;)?

...czyli teoria i praktyka muzykowania

Moderator: mods

Jak? obra? koncepcj? w zespole blues-rock-funky;)?

Postautor: Admirał Hammond » lutego 25, 2005, 2:54 pm

Gram od kilku lat, jestem klawiszowcem (gram te? na gitarce i basie;)), posiadam wykszta?cenie muzyczne i spory warsztat. Gra?em troszk? jazzu, rocka, du?o klasyki:P (ale to w szkole), ostatnio gram w kapeli prog-rockowej (przewa?nie covery Dream Theater , Floydzi e.t.c. no i kawa?ki w?asne). Zawsze jednak uwielbia?em blues'a. Ostatnio zebra?em kilku ludzi i z?o?yli?my kapelk? z nastawieniem na blues i rock. Niemniej, nasze fascynacje si? nie ko?cz? tylko na tym, gdy? w gr? wchodzi?aby muzyka elektroniczna hyhy, funky, troszk? z progrocka (inspiracje takie jak DT, Floydzi, YES:))))))) i inne. Czy by?by sens tworzenia takiej hybrydy gatunkowej;)? Nikt nie m?wi oczywi?cie o totalnej przer?bce i tworzeniu nowych zasad na rynQ:P, ale o wpleceniu pewnych rzeczy, swoistym przemeblowaniu troszk? ju? zakurzonego bluesika;). Nie mia?oby to by? tworzenie remix?w:P:P ani ?adne tam disco-rusko, jeno inteligentna w miar? zabawa;). Nasz squad na dzie? dzisiejszy - elektryk (nie za dobry;)), bass (Ibanez:)), perka (przyzwoity Sonor), wokal (klimaciarz;) z dobrym g?osem i niez?? skal?) i syntezatorek Rolanda nie za dobry;) oraz dziadek Roland VK-09 (najlepsze organy analogowe Rolanda hyhy). Planujemy rozbudowa? kapelk? o wokal ?e?ski (czy warto/niewarto?), gitarzysta planuje si? troszk? pobawi? efektami, a ja z kolei planuj? wdro?enie takich "zabawek" jak jaki? porz?dny Workstation ORAZ porz?dny analog - tak konstrukcej starsze (np. seria Juno, mo?e Jupiter, Moog) jak i nowsze, np. Alesis Andromeda A6:))))))))). Intrumenty takowe nie pasuj? raczej do klasycznej konwencji bluesowo rockowej, ale przecie? nikt nie zabroni ich wykorzysta? i by? nowatorskim:P. Podkre?lam tutaj fascynacje muz? funky jak i tak? elektronik? kt?ra ma powi?zanie z bluesem ("od bluesa wszystko wys