Harmonijkowe KNOW HOW

...czyli teoria i praktyka muzykowania

Moderator: mods

Postautor: Corvus » stycznia 2, 2006, 9:16 pm

Zanim kilka s??w o III pozycji, tak jak sugerowa? Pan Robert, napisz? znowu odrobin? z dzia?u teorii muzyki, tak ?eby by?o wiadomo o co chodzi z tymi wszystkimi pozycjami.

Kiedy gramy jakikolwiek utw?r u?ywamy z regu?u d?wi?k?w z pewnej gamy. Gama ta jest tonacj? utworu. Ka?da gama mo?e zaczyna? si? od dowolnego d?wi?ku, od kt?rego zawdzi?cza swoj? nazw?.
Np.
Gama C-dur:
C D E F G A H C
Gama G-dur:
G A B C D E F G
i tak dalej...
Jak wiadomo, obecne standardy muzyczne powsta?y w Europie, w dobie baroku. Przyj?te wtedy standardy przyj??y prawa harmonii wobec kt?rych stosujemy gam? durow? i trzy gamy molowe.
Gama durowa charakteryzuje si? tym i? zawarte w niej d?wi?ki sprawiaja wra?enie radosnych, weso?ych i skocznych. D?wi?ki te s? oddalone od siebie o ca?y ton, lecz pomi?dzy trzecim i czwartym oraz si?dmym i ?smym stopniem wyst?puj? p??tony. Podstawowa gama durowa, to wymieniona przezemnie gama w C-dur.
Miejsca gdzie mi?dzy d?wi?kami jest p?? tonu zaznaczy?em w spos?b "_":
C D E_F G A H_C
Dzwi?ki te, w tej w?a?nie gamie, nazywa? mo?emy: do, re, mi, fa, sol, la, si, do.
Pami?ta? nale?y te? ?e d?wi?ki wy?sze po p??ton nazywamy dodaj?c ko?c?wk? -is, a oznaczamy krzy?ykiem "#", natomiast do d?wi?k?w obni?onych o p?? tonu dodajemy ko?c?wk?: "es", a oznaczamy bemolem "b".
Dzi?ki temu mo?emy powiedzie? ?e gama w D-dur, zawiera d?wi?ki
D E F_G A H C_D lecz zawatymi d?wi?kami b?d? d?wi?ki D, E, Fis, G, A, H, Cis i D.

Gamy molowe charakteryzuj? si? smutnym i rzewnym brzmieniem. D?wi?ki s? standardowo oddalone od siebie o jeden ton, opr?cz d?wi?k?w: drugiego i trzeciego. Po?o?enie drugiego p??tonu jest zale?ne od tego z jakim rodzajem gamy molowej mamy doczynie. Wyst?puj? trzy rodzaje gam molowych, przedstwi? to na podstwie gamy a-moll:
- naturalna, gdzie p??ton wyst?puje te? mi?dzy pi?tym a sz?stym d?wi?kiem:
a h_c d e_f g a

- harmoniczna, gdzie podwy?szamy si?dmy d?wi?k, a p??ton jest mi?dzy si?dmym i ?smym d?wi?kiem:
a h_c d e_f gis_a

- melodyczna, kt?ra jest bardzo ciekaw? gam? gdy? kiedy gramy j? w g?r? podwy?szamy sz?sty i si?dmy stopie?, a p??ton jest mi?dzy si?dmym i ?smym stopniem:
a h_c d e fis gis_a
lecz kiedy gramy j? w d??, obni?amy d?wi?ki z powrotem, tak jak w naturalnej, p??ton wyst?puje mi?dzy sz?stym i si?dmym stopniem:
a g f_e d c_h a

Po co to wszystko? Po to ?eby zauwa?y? ?e ka?da gama durowa ma dla siebie odpowiednik molowy. Np.: gama C-dur sk?ada si? z tych samych d?wi?k?w co gama a-mol(naturalna). Gama molowa rozpoczyna si? od sz?stego d?wi?ku gamy durowej.
G-dur: G A H_C D E Fis_G
e-mol: e fis_g a h_c d e
i tak dalej, np.: A-dur i fis-moll.
Ka?da gama molowa ma te? gam? durow?, ?eby by?o analogicznie. Gama durowa zbudowana jest na trzecim d?wi?ku gamy molowej:
d-moll: d e_f g a_b c d
F-dur: f g a_b c d e_f

Ta teoria wyda si? ca?kiem przydatna w chwili kiedy b?dziemy si? pos?ugiwa? pozycjami. Nada to im nowy sens. Graj?c w I pozycji, na harmonijce C-dur, mamy gam? C-dur, kt?ra da folkowe brzmienie, u?ywane np. w muzyce irlandzkiej. II pozycja, na harmonijce w C-dur, b?dzie w G-durze, co da nam te mi?siste i pe?ne bluesowe brzmienie. Graj?c jednak w III pozycji, na harmonijce w C-dur, otrzymamy gam? d-moll, co do nam nowe mo?liwo?ci interpretacji utwor?w. Mo?na b?dzie zgara? na przyk?ad poruszaj?ce "Summertime", "Ain't no Sunshine when she's gone", czy s?awne "The trill is gone" B.B. Kinga, czy reagge Marley'a...
O pozycji III w nast?pnej cz??ci :)
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Rzeszot » stycznia 2, 2006, 10:27 pm

Sory, ?e wracam do ju? dawno poruszonego w?tku, ale jednak ten podci?g ci?gle mnie intryguje ;)

A mianowicie, czy dolna szcz?ka pozostaje w tej samej pozycji co przy normalnym graniu, czyli kiedy opieramy j?zyk na dolnych z?bach, czy te? mo?e wykonuje ona jaki? ruch?
Obrazek
Awatar użytkownika
Rzeszot
bluesman
bluesman
 
Posty: 205
Rejestracja: kwietnia 21, 2005, 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Robert007Lenert » stycznia 2, 2006, 10:33 pm

Rzeszot pisze:Sory, ?e wracam do ju? dawno poruszonego w?tku, ale jednak ten podci?g ci?gle mnie intryguje ;)

A mianowicie, czy dolna szcz?ka pozostaje w tej samej pozycji co przy normalnym graniu, czyli kiedy opieramy j?zyk na dolnych z?bach, czy te? mo?e wykonuje ona jaki? ruch?


Hmmm......... u mie nie :)
Awatar użytkownika
Robert007Lenert
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 7074
Rejestracja: października 22, 2004, 5:31 pm
Lokalizacja: Galicja, to oczywiste:)

Postautor: Corvus » stycznia 2, 2006, 10:49 pm

Rzeszot pisze:Sory, ?e wracam do ju? dawno poruszonego w?tku, ale jednak ten podci?g ci?gle mnie intryguje ;)

A mianowicie, czy dolna szcz?ka pozostaje w tej samej pozycji co przy normalnym graniu, czyli kiedy opieramy j?zyk na dolnych z?bach, czy te? mo?e wykonuje ona jaki? ruch?


Je?li? dociekliwy, to sprawd? to: http://www.turboharp.com/Company/CompanyVideo.asp
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Corvus » stycznia 3, 2006, 2:49 pm

Rzeszot pisze:Sory, ?e wracam do ju? dawno poruszonego w?tku, ale jednak ten podci?g ci?gle mnie intryguje ;)

A mianowicie, czy dolna szcz?ka pozostaje w tej samej pozycji co przy normalnym graniu, czyli kiedy opieramy j?zyk na dolnych z?bach, czy te? mo?e wykonuje ona jaki? ruch?


U mnie nieznacznie idzie w d?? szcz?ka... chyba :D
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Robert007Lenert » stycznia 3, 2006, 4:42 pm

Corvus napisal:
"U mnie nieznacznie idzie w d?? szcz?ka... chyba :D"

U mnie znacznie.....ale jak slucham Jamesa Cottona lub Kima Wilsona :):)
Awatar użytkownika
Robert007Lenert
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 7074
Rejestracja: października 22, 2004, 5:31 pm
Lokalizacja: Galicja, to oczywiste:)

Postautor: Corvus » stycznia 3, 2006, 9:41 pm

Robert007Lenert pisze:Corvus napisal:
"U mnie nieznacznie idzie w d?? szcz?ka... chyba :D"

U mnie znacznie.....ale jak slucham Jamesa Cottona lub Kima Wilsona :):)


Bo u Ciebie, Robercie, to tak jak w tym dowcipie o basistach:

Przyszed? facet na koncert do filharmonii i obserwowa? jak muzyk gra na kontrabasie. Ten?e muzyk wirtuozowsko ?apa? struny na gryfie, zamkni?te oczy, pe?ne skupienie.
Tydzie? p??niej trafi? na koncert jazzowy do jakiego? puby i bardzo go zdziwi?o i? tam muzyk graj?c na kontrabasie trzyma r?k? ci?gle w jednym miejscu, od czasu do czasu przebieraj?c palcami, zamiast skupienia na twarzy ma szluga w g?bie i buja g?ow? w rytm. Po wyst?pie postanowi? zapyta? kontrabasist? o to dlaczego to tak wygl?da:
- Prosz? Pana, b?d?c w filharmonii widzia?em wirtuoza kt?ry z uduchowion? twarz? lata? r?koma po gryfie. Dlaczego Pan tak nie robi? - zapyta?.
- On szuka. Ja znalaz?em. - odpowiedzia? muzyk.
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Corvus » stycznia 5, 2006, 3:55 pm

I wreszcie b?d? pisa? Wam o pozycjach. Aby zrozumie? na co komu te pozycje wystarczy rzuci? okiem na pewien bardzo prosty schemat. Chodzi o skal? bluesow?. Jak wiemy - r??ni si? ona od standardowej skali, gdy? wyst?puj? w niej tak zwane "blue note's". Dzi?ki temu schematem bluesowej skali b?dzie schemat:
1, 3b, 4, 5b, 5, 7b, 8
"b", jak ju? pisa?em, oznacza obni?enie d?wi?ku o p?? tonu. Czyli, wed?ug tego schematu wiemy ju? ?e skala bluesowa w C, sk?ada? b?dzie si? z d?wi?k?w:
C, Eb, F, Gb, G, Bb, C
Dzi?ki temu, je?li chcemy, mo?emy na harmonijce budowa? r??norakie skale, w r??nych tonacjach, zar?wno durowe i molowe.

DRUGA POZYCJA [Cross harp]
Jest to defenitywnie najcz??ciej u?ywana pozycja, zar?wno w bluesie, rock'u i country. Rozpoczynamy jej granie od drugiego kana?u na wdechu [-2]. Co prawda 3 kana? na wydechu [3] wydaje ten sam d?wi?k, ale z zasady powinno si? korzysta? z kana?u 2 na wdechu, w wi?kszo?ci przypad?w.
Posiadaj?c harmonijk? w tonacji C, je?li b?dziemy grali w II pozycji, gra? b?dziemy w G.
Niska skala na harmonijce granej w II pozycji wygl?da? b?dzie tak:
-2 -3' 4 -4' -5 6 co oznacza i? mo?na zagra? tutaj pe?n? skal? bluesow? z wykorzystaniem jedynie standardowych podci?g?w;
W pozycji tej wyst?puj? jednak a? 2 pe?ne skale w G, przy czym do zagrania drugiej: wy?szej, konieczne jest ju? overblow i overdraw. A wygl?da ona nast?puj?co:
6 6o 7 -7o -8 -9 9
Resumuj?c, wszystkie d?wi?ki zawarte w skali bluesowej kt?r? otrzymujemy graj?c w II pozycji, to d?wi?ki:
1 -1' -1 -2'' -2 -3' 4 -4' -4 -5 6 6o 7 -7o -8 -9 9 10'' 10 -10o
Wykorzystuj?c kt?rekolwiek z tych d?wi?k?w mo?ecie by? pewni, przynajmniej na pocz?tku, ?e gracie w miar? bluesowy spos?b. Z czasem nauczycie si? te? dodawa? do swojego bluesa reszt? d?wi?k?w dost?pnych na harmonijce, tak aby nie wprowadza? dyscharmonii.
Mimo to u?ywa si? zazwyczaj do grania bluesa d?wi?k?w z 6 pierwszych kana??w. W szczeg?lno?ci skupcie si? jednak na kana?ach: 2, 3 i 4, gdy? one same w sobie mog? stworzy? bardzo niebanalnego bluesa. Przyk?adem takiego grania mo?e by? na przyk?ad tw?rczo?? Ryszarda Skibi?skiego, kt?ry wyznawa? zasad? ?e prawdziwego bluesa mo?na zagra? nawet na 3 kana?ach. Wiele w tym jest racji, gdy? na tych kana?ach zawarte "blue notes" kt?re pozwalaj? nam gra? bluesowo.

TRZECIA POZYCJA [Slant harp]
Cz?sto korzysta si? te? z III pozycji, graj?c na harmonijce. Trzecia pozycja rozpoczyna si? od pierwszego kana?u na wdechu [-1].
Graj?c na harmonijce w tonacji C, korzystaj?c z III pozycji, gra? b?dizemy w tonacji d-moll [dm, lub d minor].
III pozycja oferuje nam a? 3 pe?ne skale bluesowe.
Niski rejestr:
-1 -2'' -2 -3''' -3'' 4 -4
?rodkowy rejestr:
-4 -5 6 -6' 6 7 -8
Wysoki rejestr:
-8 -9 9 9o -10 10
Przy czym 2 pierwsze nie wymagaj? korzystanie z overblow, b?d?c dost?pne do zagrania, korzystaj?c jedynie ze standarowych podci?g?w.
Skala ta jest szczeg?lnie cz?sto u?ywana przez harmonijkarzy chromatycznych, gdy? oferuje bardzo szerokie spektrum pe?nych skal bluesowych.

PIERWSZA POZYCJA [Straight harp]
Mo?emy te? gra? ca?kiem powa?ny blues korzystaj?c z pierwszej pozycji. W tym przypadku skala grana b?dzie w takiej samej tonacji jak instrument, czyli w przypadku harmonijki C, b?dzie to skala w C. Pozycja ta rozpoczyna si? na wydechu na pierwszym kanale [1].
Tutaj, po raz kojeny, wyst?puj? a? 3 pe?ne skale, ale jedynie ta w najwy?szym rejestrze mo?e by? zagrana bez wykorzystania overblow i overdraw.
Niski rejestr:
1 1o -2'' -2' -2 -3' 4
?rodkowy rejestr:
4 4o -5 5o 6 6o 7
Wysoki rejestr:
7 8' -9 9' 9 10'' 10

PI?TA POZYCJA
Bardzo ciekawa pozycja, daj?ce pewnego rodzaju niespotykane mo?liwo?ci je?li idzie o te pozycje kt?re wykorzystuje si? do grania bluesa. Je?li posiadamy harmonijk? w C, to korzytaj?c z V pozycji, gramy skal? w tonacji E. Skala ta rozpoczyna si? od 2 kana?u na wydechu [2].
Wyst?puj? tutaj 2 pe?ne skale. Ni?sza to:
2 -2 -3'' -3' -3 -4 5
Oraz wy?sza:
5 6 -6 6o -7 -8 8
Mimo i? wy?sza skala wymaga znajomo?ci overblow, to jednak warto pami?ta? i? d?wi? kt?ry tego od nas wymaga, jest jednym z mniej wa?nych d?wi?k?w w skalo bluesowej. Pomijaj?c go otrzymamy skal? pantatoniczn?, kt?ra te? doskonale nadaje si? do grania bluesa.

To s? najpopularniejsze pozycje do grania bluesa. Pozycji jest jednak w sumie 12, dzi?ki temu - po opanowaniu ich, harmonijka nabiera nowego statusu. Statusu profesjonalnego instrumentu jazzowego.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Robert007Lenert » stycznia 5, 2006, 6:31 pm

Niezla ta Twoja szkolka :) Moja kolezanka... ma harmonijke od 3 tygodni.... i juz poprawnie robi podciag :) A pracuje w oparciu o to co piszesz :) Moje gratulacje!!!
Awatar użytkownika
Robert007Lenert
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 7074
Rejestracja: października 22, 2004, 5:31 pm
Lokalizacja: Galicja, to oczywiste:)

Postautor: Rzeszot » stycznia 5, 2006, 7:23 pm

Ja r?wnie? musz? pogratulowa?!!
W ko?cu wzi??em si? za siebie i podciag ju? mi wychodzi na 1, 4 i 6 kanale. Zosta? jeszcze 2 i 3 kana?, ale w ko?cu trening czyni mistrza :)
Dzi?ki Corvus raz jeszcze!!
Najlepsze jest to, ?e w nauce pom?g? Tuner do gitary :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Rzeszot
bluesman
bluesman
 
Posty: 205
Rejestracja: kwietnia 21, 2005, 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: eon » stycznia 5, 2006, 11:02 pm

Rzeszot pisze:Ja r?wnie? musz? pogratulowa?!!
W ko?cu wzi??em si? za siebie i podciag ju? mi wychodzi na 1, 4 i 6 kanale. Zosta? jeszcze 2 i 3 kana?, ale w ko?cu trening czyni mistrza :)
Dzi?ki Corvus raz jeszcze!!
Najlepsze jest to, ?e w nauce pom?g? Tuner do gitary :)


Wzi?? co prawda si? nie wzi??em, bo co? mi nie po drodze z wszelkiej ma?ci aerofonami (kiedy? po?yczy?em sobie saksofon, ale szybko odda?em, bo po pierwszych pr?bach w domu zacz??em si? obawia? eksmisji :twisted: ), ale przez to, co tu Corvus nap?odzi?, m?j szacunek do "harpi?w" ur?s? o 12 pozycji :wink: .

Pozdrawiam, powodzenia - Eon.
"If music be the food of love, play on."
(William Shakespeare)
Awatar użytkownika
eon
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 98
Rejestracja: lipca 24, 2005, 2:19 pm
Lokalizacja: Choszczno/Katowice

Respect!

Postautor: piosek » stycznia 5, 2006, 11:21 pm

Hmm ... od jakiego? czasu kr??e sobie tutaj, czytam to wszystko i jestem pod wielkim wra?eniem :D No no, kawa? dobrych wskaz?wek i niez?ej szk??ki :wink: Jak tak ka?dy potem do tego wszystkiego co? jeszcze dorzuca, to mo?e uda si? zaj?? troszke dalej ni? dot?d :)
Dzisiaj postanowi?em sobie co nie co skopiowa? st?d i drukn?? - jutro czeka mnie studencki weekend w Cieszynie, tak wi?c b?de mia? okazj? porze?bi? w akademiku - lepsze to ni? przymusowe kawa?ki narzucone przez profesork?w :wink:
Mi?o i przyjemnie si? to wszystko czyta, tak dalej!
Pozdrawiam i ?ycze powodzenia w dalszym " forumowym edukowaniu" :D szkoda, ?e studia nie maj? takiego przebiegu :P
piosek
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 20
Rejestracja: października 12, 2005, 11:47 am
Lokalizacja: Myslowice

Postautor: snb » stycznia 8, 2006, 1:44 am

a mi podci?g nadal nie wychodzi:( a naprawd? ?wicze!!! co robie nie tak??? napewno wci?gam powietrze przez harmonijke, jkby kto? sie g?upio pyta?:/
snb
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 37
Rejestracja: listopada 8, 2005, 8:00 pm
Lokalizacja: Bia?ystok/gda?sk

Postautor: Corvus » stycznia 12, 2006, 10:39 pm

Wybaczcie ?e nie pisz? dalej, ale mam zawalenie roboty. Jak tylko b?d? mia? czas to co? napisz?. Mo?e w weekend, a mo?e dopiero po weselu /trauma/

Pozdrawiam i dzi?ki za mi?e s?owa :)
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: snb » stycznia 12, 2006, 11:05 pm

Gratulacje?:>
snb
bluesmaniak
bluesmaniak
 
Posty: 37
Rejestracja: listopada 8, 2005, 8:00 pm
Lokalizacja: Bia?ystok/gda?sk

Postautor: Corvus » stycznia 12, 2006, 11:32 pm

snb pisze:Gratulacje?:>


Ale ?e "dla mnie"?? A bro? Bo?e :D Dzi? si? dowiedzia?em ?e jestem druchem na weselu 21 stycznia :) I do tego - brzydka druchna... eh...
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Tomii » stycznia 12, 2006, 11:37 pm

Tomaszu "Corvusie" F. - nie druchna jest wazna, wazne na kogo weselu i czy zabawa sie uda :)

PS. Podac przepis na "pasztet zajeczy" ??
w sercu blues a w zylach rock'n'roll ...
...cudowność jest zawsze piękna, wszystko jedno jaka cudowność, nie ma cudowności, która by nie była piękna.
Awatar użytkownika
Tomii
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 4948
Rejestracja: października 10, 2005, 10:30 am
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Corvus » stycznia 12, 2006, 11:46 pm

Tomii pisze:Tomaszu "Corvusie" F. - nie druchna jest wazna, wazne na kogo weselu i czy zabawa sie uda :)

PS. Podac przepis na "pasztet zajeczy" ??


Znam, znam... Niestety ?ycie uczy :D "?wiatowy z nas cz?owiek" :D :D

Ale - druchna si? liczy - w ko?cu upi? si? mo?na wsz?dzie :P A jak wiadomo - z honorami drucha ida pewne obowi?zki :?
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: Tomii » stycznia 12, 2006, 11:52 pm

Obowiazek rzecz swieta, ale wrocmy moze do tematu. Czy zna ktos, widzial, slyszal zna jakas opowiesc, plotke, legende o druzbie grajacym na weselu na harmonijce ??
w sercu blues a w zylach rock'n'roll ...
...cudowność jest zawsze piękna, wszystko jedno jaka cudowność, nie ma cudowności, która by nie była piękna.
Awatar użytkownika
Tomii
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 4948
Rejestracja: października 10, 2005, 10:30 am
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Corvus » stycznia 13, 2006, 12:03 am

Ja znam :P - sam na weselach grywa?em :P
Z zasady - na klawiszu, ale bywa?o i na harmonijce :D
A oko?o 3 w nocy go?cie "Rot?" ?piewali, jak na tej komedii :D

Mo?e do nast?pnej cz??ci szk??ki doda? taby roty?? Albo co? z Dody?? Bo i to si? da zagra?! Mandaryna? Czy mo?e jeszcze co? innego??
Awatar użytkownika
Corvus
bluesHealer
bluesHealer
 
Posty: 1132
Rejestracja: września 12, 2005, 2:55 pm
Lokalizacja: Białystok

Postautor: tedek » stycznia 14, 2006, 6:04 pm

Roty to nie musisz ale jakby? wrzuci? jakie? "zagraj mi pi?kny cyganie" :D Albo inne kt?rych na trze?wo si? nie ?piewa, hehe
tedek
bluesgość
bluesgość
 
Posty: 3
Rejestracja: stycznia 14, 2006, 5:56 pm

Postautor: 00j946 » stycznia 15, 2006, 12:45 pm

a m?g?by kto? rozpisa? piesenke wojskow? "oka"?
nie moge nigdzie tego znale??, a nie ma mnie kto nauczy?. aha.. cze?? tak poza tym.. ; )

"szumi do ko?a las /czy to jawa czy sen..."
00j946
bluesgość
bluesgość
 
Posty: 5
Rejestracja: stycznia 15, 2006, 12:40 pm

Postautor: Robert007Lenert » stycznia 15, 2006, 12:59 pm

Hmm... nie to, ze jestem powazny hi hi :) ....ale zachowajmy granice przyzwoitosci... my tu o muzyce ponoc mamy pisac...dodo-mandarynkowym mowie fee :)
Awatar użytkownika
Robert007Lenert
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 7074
Rejestracja: października 22, 2004, 5:31 pm
Lokalizacja: Galicja, to oczywiste:)

Postautor: 00j946 » stycznia 15, 2006, 1:06 pm

troch? relaksu zawsze si? przyda.. mo?e tak po prostu muwisz, bo nie umiesz.. ; ) (?art) nie wiem co mnie wzi??o na to.. to ?mieszna melodyjka...
00j946
bluesgość
bluesgość
 
Posty: 5
Rejestracja: stycznia 15, 2006, 12:40 pm

Postautor: Robert007Lenert » stycznia 15, 2006, 1:09 pm

Smieszne melodyjki maja to do siebie , ze nie trza ich rozpisywac :) To sie gra z marszu :)
Awatar użytkownika
Robert007Lenert
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 7074
Rejestracja: października 22, 2004, 5:31 pm
Lokalizacja: Galicja, to oczywiste:)

Postautor: 00j946 » stycznia 15, 2006, 1:13 pm

ja dopiero zaczynam, wi?c nie oczekuj ode mnie zbyt wiele. kilka zagrywek si? nauczy?em i to tyle. aha, tak poza tym co zrobi? jak nie brzmi mi jeden kana?, dok?adnie drugi przy wdechu?
00j946
bluesgość
bluesgość
 
Posty: 5
Rejestracja: stycznia 15, 2006, 12:40 pm

Postautor: Robert007Lenert » stycznia 15, 2006, 1:17 pm

To odwieczny problem. Zacznij czytac ten temat od poczatku. Znajdziesz tam odpowiednie porady /2-kanal na wdechu/. A o tych prostych melodyjkach , to ja powaznie. Warto uczyc sie takich rzeczy "na ucho", a nie z tabow. To bardzo rozwija!!! Calkiem serio to pisze.
Ostatnio zmieniony stycznia 15, 2006, 1:24 pm przez Robert007Lenert, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Robert007Lenert
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 7074
Rejestracja: października 22, 2004, 5:31 pm
Lokalizacja: Galicja, to oczywiste:)

Postautor: 00j946 » stycznia 15, 2006, 1:19 pm

ok. dzi?ki wielkie. jako? nie widzia?em nic o tym drugim kanale :\ nie wiem jak ja to czyta?em wszystko.
00j946
bluesgość
bluesgość
 
Posty: 5
Rejestracja: stycznia 15, 2006, 12:40 pm

Postautor: Robert007Lenert » stycznia 15, 2006, 1:29 pm

Zrob tak. Wciagaj powietrze jednoczesnie przez harmonijke i nos/dotyczy 2-giego kanalu/. Moze bedzie lepiej. Jest taka teoria , ze to pomaga.
Awatar użytkownika
Robert007Lenert
bluespatronize
bluespatronize
 
Posty: 7074
Rejestracja: października 22, 2004, 5:31 pm
Lokalizacja: Galicja, to oczywiste:)

Postautor: 00j946 » stycznia 15, 2006, 1:30 pm

czyli po prostu si? rozegra. dzi?ki wielkie.
00j946
bluesgość
bluesgość
 
Posty: 5
Rejestracja: stycznia 15, 2006, 12:40 pm

PoprzedniaNastępna

nowoczesne kuchnie tarnowskie góry piekary śląskie będzin świętochłowice zawiercie knurów mikołów czeladź myszków czerwionka leszczyny lubliniec łaziska górne bieruń

Wróć do Warsztaty i dyskusje...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości