OK
Do rzeczy.
1.Heniek stroi? gitarke o p?l tonu nizej.Stevie te? zreszta.
2.Utw?r jest w skali e-moll( przyjmijmy e-moll nie zwazajac na p??tonowe obnizenie stroju).
Naturalna skal? dla tonacji e-moll jest modus skali durowej G od sz?stego stopnia czyli w?asnie skala eolska e-moll.
Stad dzwieki skali durowej G( jo?skiej) i molowej( eolskiej) ?a w?asnie takie same.
Pentatonika to nic innego jak okrojona skala.
Sk?ada sie z 5-ciu dzwiek?w.
I tak sa to interwa?y:
1,2#,4.5,6#.Lepiej by?oby napisac ze 3 i 7 dzwiek sa obnizone ale ograniczenia klawiatury.
Zatem w skali eolskiej i doryckiej okroilismy 2-gi i 7-my dzwiek.
I tak powsta?a pentatonika molowa.
Skrzyde?ka zatem mozemy grac po skalach :
eolskiej, pentatonice molowej, skali bluesowej,
Skala G dur i skala a dorycka to tez te same dziwki.Wszystko zalezy od tego gdzie umiescimy pryme.
Zagraj ta sama skale dorycka w A tylko ropocznij od dzwieku G na 6-tej strunie na 3-im progu.
Zebys to prosciej poja? to
Zagraj siedem stopni w g?re od kazdego po kolei stopnia skali durowej jo?skiej np G
I tak graj?c od :
1-go mamy skale jonska durowa
2-go -dorycka
3-frygijska
4-lidyjska
5-miksolidyjska
6-eolska czyli molowa
7-lokrycka
Jak zauwazysz sa to dok?adnie wszystkie dzwieki z durowej tylko ze gdzie indziej umieszczamy pryme.
I ot to ca?a filozofia.Jak to pojmiesz sam usmiejesz sie jakie to proste.
Pozdr
Leszek
Mam nadzieje ze w dosc prosty spos?b to wyjasnie?em jesli nie to pytaj dalej.
Aha i jeszcze jedno skala doryska bardziej pasuje do akordu molowego septymowego.
Choc fajnie jest mieszac sakle dorycka z eolska.R?znia sie tylko jednym dzwiekiem.Niby ma?y detal a r?znica moim zdaniem koosalna.
Pos?uchaj Memory of Elizabeth Reed ABB.
www.voodoo.free.pl