Mastering (raczej amatorski) nagrań koncertowych...
:
lipca 29, 2008, 2:39 pm
autor: B&B
Widzę tu, w audiofilskiej zakładce, przynajmniej dwóch specjalistów od masteringu - czy któryś z kolegów mógłby mi udzielić fachowych porad co do masteringu nagrań koncertowych (oczywiście koncertów około-bluesowych
) dokonywanych z mikrofonu (nie z linii/konsoli!) ?
Mój problem z grubsza można opisać tak:
jak doprowadzić dźwięk do odpowiedniego (dla CD) poziomu głośności i jakości brzmienia przy zachowaniu jak największej dynamiki?
:
lipca 31, 2008, 1:40 pm
autor: jurek87
Jakości nie poprawisz. Możesz jedynie zmniejszyć dynamikę do użytecznego poziomu przez użycie kompresora i limitera. Ewentualnie EQ jeśli jest jakaś duża nierównowaga, ale z jednego mikrofonu cudów nie zrobisz. Do nagrywania koncertu trzeba się zabrać z pewnym minimum sprzętu (wariant najprostszy: mikser z direct outami + wielokanałowa karta). Potem miksujesz ślady w dobrej reżyserce i voila! Polecam się na terenie Wielkopolski
:
sierpnia 4, 2008, 2:51 pm
autor: przemak2
Krotko mowiac potrzebujesz darmowego limitera zastepujacego niesmiertelny L1/2/3
Zobacz to:
http://www.yohng.com/w1limit.html
To na samym koncu. Co przedtem... Trudno powiedziec, na pewno korektor i kompresor, najlepiej wielopasmowy, ale szczerze mowiac nie spotkalem darmowego kompresora pasmowego, ktory bylby cos warty... Zobacz cos z tego:
http://www.wavosaur.com/vst/multiband-c ... lugins.php
albo poszukaj na kvr po prostu.
:
kwietnia 22, 2009, 8:37 am
autor: przemak2
Po pierwsze, waves jest prohibicyjnie drogi, a w stosunku do mozliwosci zdecydowanie za drogi. Mysle tu o standardowych wtyczkach, tych ogolnie znanych i lubianych, nowe wynalazki jak SSL i inne to juz w ogole do mnie nie przemawiaja, ale co kto lubi. Przypomne, ze w tym watku mamy do czynienia z zabawa nie przekraczajaca poziomu hobby i to bardziej weekendowego hobby, wiec jakiekolwiek koszty sa tu niemile widziane. Po drugie - sporo sie zmienia, darmowe wtyczki, chocby te od reapera, sa calkiem w porzadku, i choc nadal dla mnie RenComp jest niedoscignionym wzorem, to inne, a zwlaszcza pasmowy kompresor, w reaperowych sa calkiem fajne. Chyba, ze ktos musi miec liniowa faze i inne wodotryski i w dodatku slyszy to na koncercie nagranym jednym mikrofonem - to wtedy rozumiem. Natomiast darmowy na poczatku reaper ze swoimi wtyczkami (a w programie jest ich wiecej niz tych darmowych zewnetrznych) pozwala na obrobke w zakresie przekraczajacym wszelkie potrzeby, a brzmieniem konkretnych jego wtyczek przejmowac sie mozna nieco pozniej.
:
kwietnia 22, 2009, 8:57 am
autor: bluesman1
No jasne, ale jak chcesz miec naprawde dobrze oczyszczone nagranie, to na darmowych programach raczej niewiele zdzialasz.
:
kwietnia 22, 2009, 8:25 pm
autor: bluesman1
Zlazy Ci na tym, aby nagranie robione na w miare amatorskim sprzecie zrobic tak, aby nadawalo sie jako tako do sluchania, zgadza sie?
Ok, wiec mowie Ci, ze na nieprofesjonalnych programach ni cholery takiego nagrania nie poprawisz do jakosci, o ktorej marzysz. Tyle. Sorry jesli rozczarowalem. Nie jestem z wyksztalcenia kaustykiem, po prostu metoda wieloletnich prob i bledow doszedlem do tego, ze wolalem zainwestowac w porzadny sprzet, nauczyc sie go dobrze obslugiwac i mam okreslone rezultaty.
Wtyczek Waves jest cala masa. Ja mowie o m. in. x-noise etc.